Monday, May 25, 2009

江涛 - 生日礼物


------
------
另外一首中国歌曲,最近都在听我的男同事在唱一些很动听的中国歌,真的感觉很不错。在此,我介绍给你们,希望你们会喜欢。
---
---
为了十月六号那一天
我走遍了几条热闹的街
只为了寻找一份礼物
我喜欢的生日礼物
就在你生日的那一天
我把礼物送到你家门前
你说不必了 不是说好了 已分开了嘛
你曾说过分手后还可以做朋友
我送你礼物你却不接受
还叫我忘了你从此不要再联络
让彼此都快乐
你曾说过分手后还可以做朋友
我送你礼物你却不接受
还说我会找到另一个比你更好的女人
此刻再也忍不住 眼泪不停地滑落
颤抖的双手捧着礼物往回走
把礼物留着给她更适合
心情像是一杯温热的咖啡
在不同的时刻需要不同的泡沫丰富曾经的过往
生日从一而终的过着,像是一种轮回
也许在每一年的生日我们都用不同的经历来记录我们的生命
坦然地接受温馨的祝福,释然地承受被拒绝的痛苦
多年以后
所有的欢乐与悲伤都将化做记忆
唯一不变的是那部分曾经驻足在你我心中的一份感动

4 comments:

dougie said...

after 3 days of yr v.nice music
being sat at no.10 & no.11 of the 'charts' can u possibly change & stick another song on?!
blog admin seems to have fallen asleep!

dougie said...

hehe!
i think the song is slowly but surely growing on me!
(& d nice guitar effects).
i can only hum "tralalala la la!"
what rhymes w "lala la la wo bu dong/ lala la la mae yuo"?!

= FLoReNcE = said...

dougie: thanks for dropping by my blogs. :) FYI, I have changed my songs but seem like mc.net blogroll did not update their own data. :)

dougie: Simply love some of the China songs so much. I hope you can understand the meaning of the lyrics, the lyrics are nice. :)

dougie said...

hi Flo, is v.difficult capturing all the words! but is nice song, with nice moody melody plus a lil bit of soft/guttaral rock.. wonderfull
.
wo xiang dong xiao zhong wen,
..i should have read more!

misbehaving & chilling out to more of the above music.. best done in The Mega H bar.
but!, is difficult to concentrate on the kareoke monitors, with so much lovely 'scenery' around!
i didn't misbehave further than a few beers & some window shopping.
mama-san (in corner,w the abacus), knew i could politely ask & talk some of her lingo, & she was generally not too pleased, that that was all i did!

wishing i'd plucked up the courage, to take on an.. interpreter!

keep the music flowin, Flo!